İŞ DÜNYASI:
İNSANLARLA İLETİŞİM
a))İKNA ETMENİN YOLLARI ((bizim eski yöntem mesela evet dedirmek.
A.İ.D.A )) KURALI Kısa ve öz anlatım,
A. rzu uyandırma, ön yaklaşım
İ. lgi uynadırma, giriş,
D, ikkat çekmek neden gerekli olduğunu açıklama,
A çıklama almasının ne gibi faydaları olacak kendisine, neden önemli sahip olmak? Ana tema olarak
İkna edici iletişimde olayı kavrama, soruna çözüm üretmede etkilidir, İhtiyaca hitap etmek.bireylerin seçimlerini etkilemek, Kişiler üzerinde belirli bir etki yaratmak, Sosyal etki ve ikna, hem kuramsal hem de iletişim çalışmaları içinde en çok ilgi gören konuların başında gelmektedir
tanımlama ve dikkatin önemini gösterir. İkna etme sorunu,kabul etme direncinin üstesinden gelme sorunuyla yakından ilgilidir.
*Günümüzde ikna edici iletişim en çok reklamlarda kullanılmakta olup,korku olgusu ön plana çıkartılmaktadır. Bu sevgi yaklaşımı ile pekiştirilmeli ve dozu ayarlanmalıdır.
*Halk sağlığı konusunda ikna edici yöntem daha çok kullanılmalıdır. İkna edici iletişimde bilgi, uyum, algılama ,objektiflik, denge ve davranış değiştirme yaklaşımları esastır.
*yaklaşımda Algılama Yaklaşımıdır. Bu yaklaşım temelde bilgi yaklaşımına ters düşen, korkulara karşı kimin tutumunun değiştireceği öngörür. Buna göre kişi tutumunu değiştirecek farklı bir değeri algılamasıdır. Ön yaklaşım.
*doğru ve net açıklama. En önemli olan bilgi edinme sürecidir.
*Korkusuzca güvenmesini sağlamak. korkuyu yenmek,
*Raven ve Haley ise ikna yı, , “bir bireyin etkisiyle birey ya da bireylerin biliş, tutum ya da davranışlarında değişiklik yaratılması” şeklinde tanımlarlar.
*Zaman' insanların zamanlarını fazla almadan açık ve net sorular ve cevaplarla ikna etmek. önemlidir.
* soru: “Geleceğinizi güvence altına almak istersiniz değil mi?
*Materyal, GÖZE hitap etmeli, Ayrıntılı İnceleme Olasılığı, Bu durumda çoğunlukla evet yanıtlarının devamı gelir. Bunun altında yatan nedenlerden birisi, hedefin zihninde oluşturulan memnuniyetini belli edişidir..“Acaba değil hangi” tekniğinde (don’t ask if, ask which technique) randevulaşmayı filan gün şu saatte sizdeyim ayrıntıları görüşmek için. kesin kararlı olmalısınız. İkna süreci her zaman kaynağın hedeflediği gibi işlemez. Kimi zaman tıkanıp kalan kaynak kişi ya da kişiler, zaman kazanmaya gereksinim duyarlar. Soruya soruyla yanıt verme tekniği bu aşamada devreye girer. Soruya soruyla yanıt verme tekniği (ask question with a question), hedefi yanıt vermeye, savunmaya götürdüğü için kaynak açısından zaman kazandırıcıdır .
*ABRAHAM H.MASLOW ''UN İHTİYAÇLAR TEORİSİNİ BİLİRSİNİZ,
* Peki dikkate alıyormusunuz?
Maslow insanların temel ihtiyaçlarını bir sıraya dizen Piramit olarak gösterir, piramidin tabanından başlayarak bu temel ihtiyaçları sıralar,
1-Fizyolojik ihtiyaçlar,
2-Güven iht,
3-Sosyal iht,
4-Saygınlık iht,
5-Kendini geliştirme ve ilerleme iht,
****
Kimi ihtiyaçlar tatmin edilmediği zaman kişiyi motife ederken,
Kimi ihtiyaçların tatmin edilememiş olması, aksine motivasyon kaybıda yaşatır.
Bu durumda ((yönetimin yapması gereken)) çalışanlarını iyi motive etmesi, tatmin edici aidiyet, itibar, işindeki başarılarını taltif etmek, sevgi, ihtiyaçlarını anlamak, olmalıdır,
İŞİN ilginç yanı Çalışanların tek tip olmadığını görmek, herkesi bir tutmamak ve kadrolarının ne şekilde gaza geleceğini anlamakla DEMOTİVE olacağını anlamaya çalışmakla başarılı olunur. EEE KOLAY OLSAYDI Herkes lider olurdu iyi çalışmalar .
Selamlaşma Isınma.Soru cevap Kapanış
*Selamlaşma
Çok kısa ama çok önemlidir.
Gülümseyin
Göz teması kurun
Güvenli bir şekilde el sıkışın
Sizinle görüşen kişinin adını söyleyin. Bu hem mülakatınızı yapan kişinin adını aklınızda tutmanızı sağlar hem de kibarca olur.
Mülakat öncesi kendinizi tanıtın. Bu hem kibar bir harekettir hem de o iş için çok fazla başvuru varsa, mülakat yapan kişiye yardımcı olur.
Bu aşamada işverenin ilk izlenimlerinin oluştuğunu unutmayın.
İNSANLARLA İLETİŞİM
a))İKNA ETMENİN YOLLARI ((bizim eski yöntem mesela evet dedirmek.
A.İ.D.A )) KURALI Kısa ve öz anlatım,
A. rzu uyandırma, ön yaklaşım
İ. lgi uynadırma, giriş,
D, ikkat çekmek neden gerekli olduğunu açıklama,
A çıklama almasının ne gibi faydaları olacak kendisine, neden önemli sahip olmak? Ana tema olarak
İkna edici iletişimde olayı kavrama, soruna çözüm üretmede etkilidir, İhtiyaca hitap etmek.bireylerin seçimlerini etkilemek, Kişiler üzerinde belirli bir etki yaratmak, Sosyal etki ve ikna, hem kuramsal hem de iletişim çalışmaları içinde en çok ilgi gören konuların başında gelmektedir
tanımlama ve dikkatin önemini gösterir. İkna etme sorunu,kabul etme direncinin üstesinden gelme sorunuyla yakından ilgilidir.
*Günümüzde ikna edici iletişim en çok reklamlarda kullanılmakta olup,korku olgusu ön plana çıkartılmaktadır. Bu sevgi yaklaşımı ile pekiştirilmeli ve dozu ayarlanmalıdır.
*Halk sağlığı konusunda ikna edici yöntem daha çok kullanılmalıdır. İkna edici iletişimde bilgi, uyum, algılama ,objektiflik, denge ve davranış değiştirme yaklaşımları esastır.
*yaklaşımda Algılama Yaklaşımıdır. Bu yaklaşım temelde bilgi yaklaşımına ters düşen, korkulara karşı kimin tutumunun değiştireceği öngörür. Buna göre kişi tutumunu değiştirecek farklı bir değeri algılamasıdır. Ön yaklaşım.
*doğru ve net açıklama. En önemli olan bilgi edinme sürecidir.
*Korkusuzca güvenmesini sağlamak. korkuyu yenmek,
*Raven ve Haley ise ikna yı, , “bir bireyin etkisiyle birey ya da bireylerin biliş, tutum ya da davranışlarında değişiklik yaratılması” şeklinde tanımlarlar.
*Zaman' insanların zamanlarını fazla almadan açık ve net sorular ve cevaplarla ikna etmek. önemlidir.
* soru: “Geleceğinizi güvence altına almak istersiniz değil mi?
*Materyal, GÖZE hitap etmeli, Ayrıntılı İnceleme Olasılığı, Bu durumda çoğunlukla evet yanıtlarının devamı gelir. Bunun altında yatan nedenlerden birisi, hedefin zihninde oluşturulan memnuniyetini belli edişidir..“Acaba değil hangi” tekniğinde (don’t ask if, ask which technique) randevulaşmayı filan gün şu saatte sizdeyim ayrıntıları görüşmek için. kesin kararlı olmalısınız. İkna süreci her zaman kaynağın hedeflediği gibi işlemez. Kimi zaman tıkanıp kalan kaynak kişi ya da kişiler, zaman kazanmaya gereksinim duyarlar. Soruya soruyla yanıt verme tekniği bu aşamada devreye girer. Soruya soruyla yanıt verme tekniği (ask question with a question), hedefi yanıt vermeye, savunmaya götürdüğü için kaynak açısından zaman kazandırıcıdır .
*ABRAHAM H.MASLOW ''UN İHTİYAÇLAR TEORİSİNİ BİLİRSİNİZ,
* Peki dikkate alıyormusunuz?
Maslow insanların temel ihtiyaçlarını bir sıraya dizen Piramit olarak gösterir, piramidin tabanından başlayarak bu temel ihtiyaçları sıralar,
1-Fizyolojik ihtiyaçlar,
2-Güven iht,
3-Sosyal iht,
4-Saygınlık iht,
5-Kendini geliştirme ve ilerleme iht,
****
Kimi ihtiyaçlar tatmin edilmediği zaman kişiyi motife ederken,
Kimi ihtiyaçların tatmin edilememiş olması, aksine motivasyon kaybıda yaşatır.
Bu durumda ((yönetimin yapması gereken)) çalışanlarını iyi motive etmesi, tatmin edici aidiyet, itibar, işindeki başarılarını taltif etmek, sevgi, ihtiyaçlarını anlamak, olmalıdır,
İŞİN ilginç yanı Çalışanların tek tip olmadığını görmek, herkesi bir tutmamak ve kadrolarının ne şekilde gaza geleceğini anlamakla DEMOTİVE olacağını anlamaya çalışmakla başarılı olunur. EEE KOLAY OLSAYDI Herkes lider olurdu iyi çalışmalar .
Selamlaşma Isınma.Soru cevap Kapanış
*Selamlaşma
Çok kısa ama çok önemlidir.
Gülümseyin
Göz teması kurun
Güvenli bir şekilde el sıkışın
Sizinle görüşen kişinin adını söyleyin. Bu hem mülakatınızı yapan kişinin adını aklınızda tutmanızı sağlar hem de kibarca olur.
Mülakat öncesi kendinizi tanıtın. Bu hem kibar bir harekettir hem de o iş için çok fazla başvuru varsa, mülakat yapan kişiye yardımcı olur.
Bu aşamada işverenin ilk izlenimlerinin oluştuğunu unutmayın.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder